Mengenalpasti Bentuk Sihir dan Tanda-Tanda Sihir

Muqaddimah

Hubungan manusia dan sihir merupakan hubungan yang cukup lama, ia terbentuk sewaktu awal kejadian manusia diatas muka bumi ini sehinggalah hari ini. Berpunca dari perasaan dengki, cemburu, cinta dan kasih dan sebagainya mewujudkan ilmu sihir ini. Untuk membicarakan pengertian sihir secara terperinci adalah terlalu sukar, ini memandangkan sihir terlalu seni untuk dibicarakan. 
a) Berkata Ibnu Manzur : "Tukang sihir menampakkan sesuatu yang bathil itu benar dan mengubah sesuatu daripada hakikatnya.Sesungguhnya tukang sihir telah mengubah sesuatu daripada bentuknya yang asal" 
b) Ibnu Qayyim: "Sihir ialah berpunca daripada kesan campurtangan ruh-ruh yang jahat (jin&syaitan).
c) Abu Laits berkata : "Sihir adalah suatu perbuatan yang di lakukan dalam rangka mendekatkan diri pada syaitan dengan bantuan syaitan tersebut."


Taarif Sihir

Al-Qurtubi dalam menakrifkan sihir menyebut bahawa sebahagian dari jenis sihir memiliki pengaruh terhadap hati seseorang seperti: perasaan cinta, benci, mendapatkan kebaikan dan musibah, disamping itu mampu terkesan kepada sakit badan atau sebuah ungkapan tentang perkara yang tidak nampak pada pandangan kasar manusia tetapi mampu dimiliki bagi mereka yang berusaha untuk menyakiti orang lain seperti menganggu kesihatan, harta kekayaan atau hubungan antara manusia dengan menggunakan mentera dan alat alat khusus.

Dalil Al Quran

Kedapatan hujjah yang kukuh terhadap sihir ini antaranya dalam surah Al Baqarah ayat 102 (terjemahan). (Tafsir Al-Qurtubi 2/55)

"Dan mereka mengikuti apa2 yang dibaca oleh syaitan-syaitan3 pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (Tidak mengerjakan sihir), Hanya syaitan-syaitan lah yang kafir (mengerjakan sihir). mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat4 di negeri Babil yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorangpun sebelum mengatakan: "Sesungguhnya kami Hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir". Maka mereka mempelajari dari kedua malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan isterinya5. dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorangpun, kecuali dengan izin Allah. dan mereka mempelajari sesuatu yang tidak memberi mudharat kepadanya dan tidak memberi manfaat. Demi, Sesungguhnya mereka Telah meyakini bahwa barangsiapa yang menukarnya (Kitab Allah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan di akhirat, dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya dengan sihir, kalau mereka Mengetahui."

Dalil Hadis

Rasulullah s.a.w menerangkan permasalahan sihir ini di beberapa keadaan antaranya seperti hadis yang diriwayatkan oleh Bajalah bin 'Abdah meriwayatkan bahwa Umar bin Al-Khaththab -Radhiallahu 'anhu telah menetapkan perintah, yaitu: "Bunuhlah tukang sihir laki-laki maupun perempuan." Kata Bajalah selanjutnya: "Maka kami pun melaksanakan hukuman mati terhadap tiga tukang sihir perempuan."

Dalil Sirah

Pada tahun ke 7 hijriah selepas balik dari Hudaibiyah, seorang penyihir Yahudi yang terkenal telah menyihir Rasulullah s.a.w sehingga Rasulullah merasakan seolah-olah telah bersama dengan isterinya selama enam bulan sedangkan ia tidak bersama. Sehinggalah Rasulullah didatangi oleh malaikat jibril dan mikail berada di kepala Rasulullah dan di hujung kaki Rasulullah lalu di beritahu yang Rasulullah s.a.w telah disihir dan sihir tersebut di letak di dalam telaga Zarwan sehinggalah Rasulullah mengambil bahan tersebut dan ditanam bahan tersebut.

Sifat yang ada kepada Penyihir

1- Mempersembahkan hidup dan matinya untuk syaitan serta semua milik harta dan keturunan untuk syaitan.
2- Harus bersedia untuk mendurhaka kepada Allah.
3- Harus menjadi keras hatinya dari perasan kasihan kepada mangsa. 
4. Tidak takut dan gentar ketika datangnya jin atau iblis walaupun dalam keadaan yang menakutkan. 
5. Tidak ada perasaan penyesalan apabila ia melakukan khianat dan tidak dibantu oleh iblis dalam kerja terkutuknya dan seharusnya ia sentiasa merintih kepada iblis dalam setiap kerjanya. 
6. Harus ada keyakinan dengan mantap kepada kekuatan syaitan dan harus baginya memusuhi agama Islam. 
7. Seboleh mungkin memencilkan diri dari orang ramai kecuali apabila menjadi satu tuntutan dalam ilmu sihirnya dengan tujuan untuk mendatangkan mudharat kepada manusia.

Bagaimana cara penyihir menimbulkan kesan kepada badan

Terjadinya hubungan bahan bahan ini dengan orang yang di sihir dengan cara :
1- Melalui makanan atau minuman. Orang yang akan disihir harus memakan atau meminumnya agar pengaruh sihir masuk kedalam badan
2- Melalui perantaraan tanah yang ditabur di jalan yang akan di lalui oleh orang yang akan di sihir. Jika orang tersebut melangkahinya maka terkena sihir ini.
3- Melalui rambut, kuku, baju yang ada peluh orang yang akan disihir, ini termasuk bahan yang boleh di tampal di tanam , ditusuk di balikkan patung, ditanam atau di masukkan kedalam sungai atau laut. Jin hamba kepada tukang sihir mengenali orang yang akan disihir dengan bau peluhnya.
4- Melalui angin yang diseru dan di panggil nama orang yang akan di sihir.

Jenis jenis sihir

1- Sihir pemisah (perceraian)  Berubah keadaan dari cinta menjadi benci, semakin banyak keraguan yang timbul antara suami isteri, saling bertengkar walaupun perkara yang remeh temeh dan sukar memaafkan, berubah bentuk isteri di mata suami dan sebaliknya, orang yang di sihir membenci semua perbuatan yang dilakukan oleh pihak lain, orang yang terkena sihir benci tempat yang di duduki oleh pihak lain, di luar rumah merasa tenang dan apabila pulang kerumah merasa bosan. Bahan yang di gunakan seperti tahi besi yang di tabur di jalan yang di lalui oleh mangsa atau di tanam di mana-mana kawasan rumah

2- Sihir Percintaan (penunduk)  Puncak cinta dan keadaan nafsu yang berlebihan, hasrat yang kuat untuk selalu bersama, tidak ada kesabaran untuk berhubungan badan, kerinduan yang sangat dan selalu ingin bertemu, ketaatan yang buta terhadap pasangan
.
3- Sihir membatal atau menunda perkahwinan  biasanya melalui 2 cara jin merosakkan. a) Jin masuk dan menutupkan keinginan perempuan terhadap orang yang mahu meminang atau menikahinya. 
b) Jin tidak dapat masuk tetapi menyihirnya dengan memberi khayalan dari luar, ia memberi khayalan kepada pasangan bahawa ia saling buruk. Dengan demikian maka setiap lelaki yang meminangakan mengundur diri tanpa sebab padahal sebelumnya sudah saling setuju.

4- Sihir yang mengikat lelaki dan perempuan  
A) Kepada lelaki 1) sebelum kahwin alat kelamin berfungsi dengan baik tetapi selepas kahwin maka alat kelamin tidak mampu berfungsi. 2) alat kelamin berfungsi dengan baik di luar rumah akan tetapi apabila mendatangi isteri alat kelaminnya hilang fungsi. 3) Alat kelamin berfungsi dengan isteri ketika bergurau senda tetapi apabila bersama hilang fungsi. 
B) Kepada perempuan pula : 1) Ada penghalang di dalam alat kelamin isteri berupa daging yang menutupi lubang vagina isteri. 2) Ketika ingin mengauli isteri, isteri merapatkan paha agar suami tidak dapat bersama kerana halangan perasaan atau kesakitan. 3) Adanya pendarahan apabila disetubuhi, tetapi apabila menjauhi isteri maka darah tersebut berhenti.

5- Sihir dimandulkan  tidak dapat zuriat walau pun di sahkan oleh doctor pakar bahawa ia tidak mempunyai masalah.

6- Sihir pukau  1) Menyebabkan sesorang itu kaku, kelu dan tak mampu bertindak balas samada melalui pandangan, pendengaran atau anggota badan yang lain. Ia sudah berada di bawah penguasaan pemukau tersebut dan bertindak mengikut arahan yang diberi oleh pemukau tersebut. 2) menyebab mangsa tidur lena tidak mengetahui perkara yang berlaku di sekelilingnya. Bagaimana terjadi pukau? 1) pandangan mata yang tajam yang mengandungi racun syaitan (member salam dan mengarahkan). 2) Melalui sentuhan dengan berjabat tangan atau menepuk belakang mangsa. Rasululullah menyebut :
“Pandangan mata itu merupakan panahan dari panahan iblis yang boleh terkena kepada hati mukmin.”

7- Sihir Gila  mangsa menjadi sasau, meracau, bertempik, kebingungan, pelupa, kadang kadang tidak sedar diri, mata mangsa terbeliak dan melilau, ditahap yang kritikal berjalan yang tidak ada arah tuju dan tidur tidak menentu dan mula ingin berada pada tempat yang gelap.

8- Sihir Sakit anggota badan  Tandanya mengalami sakit yang berpanjangan pada salah satu anggota badan, kerap kali di serang sawan, mengalami kelumpuhan pada salah satu anggota tubuh, melumpuhkan semangat dalam melakukan aktiviti seharian.

9- Sihir Pendarahan (Darah istihaadah)  Tandanya darah yang tidak berhenti pendarahan walaupun sudah melalui tahap masa kebiasanya. Menurut ibn Al athir darah isthihadah ialah darah yang keluar dari kemaluan wanita selepas hari hari haid sebagaimana biasa. Jin yang bergerak di dalam saluran darah orang yang disihir tersebut. Biasanya jin akan menendang rahim sekuat hatinya dan darah keluar dari saluran tersebut. Inilah yang berlaku kepada seorang wanita di zaman Rasulullah Hamnah binti Jahsy lalu Rasulullah menyebut :
“Sesungguhnya darah itu hasil sepakan syaitan, syaitanlah yang menendangnya”

10- Sihir Santau  Santau dapatlah di bahagikan kepada dua bahagian. 1) santau menggunakan bahan yang gatal dan miang lalu di jampi serapahnya untuk di tujukan kepada seseorang. 2) Santau yang menggunakan bahan miang, bisa terdiri dari lipan bara, bisa ular, ubur-ubur, ulat mati berangan dan sebagainya. Di gaul dan di peram beberapa bulan dihantar kepada yang ingin dituju tanpa dibaca. Tanda-tandanya ialah gatal, batuk berdarah dan miang seluruh tubuh badan terutama menjelang senja dan batuk berdarah serta kulit membengkak pecah dan berair disertai rasa bisa. Biasanya kalau sekiranya tahap yang kritikal seseorang tersebut akan Nampak kebiruan dan kehitaman pada jari jemarinya.

11- Sihir Penutup  Biasanya di kenakan kepada peniaga. Antara tandanya, bau hanyir di tempat perniagaan, lesu untuk datang bekerja, pertengkaran sesama anggota kerja yang tak berkesudahan walaupun perkara kecil, seringkali orang melihat tempat kerja tertutup sedangkan kedai di buka.


=============================================================
Dapatkan Set Kesihatan Terbaik Buat Ibu Hamil. Cepat Selagi Ada Promosi
=============================================================


Tanda-tanda Umum di sihir

1) Pening kepala yang berpanjangan terutama pada waktu senja
2) Mimpi yang menakutkan
3) Sakit dada dan resah menjelang senja
4) Sakit di dalam perut bagaikan di pulas urat perut atau terasa bagaikan ada benda yang bergerak di dalam tubuh dan sering terasa bagai di tusuk di perut.
5) Mula nampak alam ghaib
6) Berlaku perkara yang pelik di sekitar umpamanya berbau kemenyan, hanyir, wangi dan sebagainya
7) Berlaku sakit yang tidak di ketahui punca dari doktor
8) Terdengar suara-suara yang memanggil namanya
9) Pening atau pengsan apabila dibaca ayat ruqyah kepadanya.

Penutup

Mudah-mudahan kertas kerja yang ringkas ini akan berjaya membuka sedikit ruang ilmu agar menambahkan lagi amalan kita di sisi Allah agar kita terjauh dari syirik kepada Allah. Wallahua’lam.

Akhukum fiddin

Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani

Lahir di Jerantut Pahang, mendapat pendidikan awal di sekolah kebangsaan Damak Jerantut kemudian melanjut pelajaran terakhir peringkat menengah di Maahad muhammadi (L) pengkalan Chepa kelantan dan peringkat ijazah di Universiti Al Azhar mesir dalam bidang Syariah dan undang-undang syukbah Islamiah pada tahun 1999. Sekarang sebagai pendakwah bebas di samping menjadi penasihat Rumah kebajikan Anak yatim Al munirah Johansetia klang serta pengamal perubatan nabawi di Darul At Tibb an-nabawi Johan setia Klang. di Putrajaya
Mengenalpasti Bentuk Sihir dan Tanda-Tanda Sihir Mengenalpasti Bentuk Sihir dan Tanda-Tanda Sihir Reviewed by dsbbst on 00:12 Rating: 5

70 comments:

  1. Assalamualaikum saya muhammad syukry dari mantin... mahu belajar merawat orang terkena sihir... bagaimana ya fb saya syukry chronicz sekian terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello kawan yang mau dibantu untuk masalah cinta atau masalah keluarga atau yang lain lain bisa di kamu call Contact Abdul Rahman 085280567828 karna alhamdulillah saya sudah membuktikan bantuan dari abdul rahman mksih kawan semoga kamu mengikuti jejak saya

      Delete
    2. KISAH CERITA AYAH SAYA SEMBUH BERKAT BANTUAN ABAH HJ MALIK IBRAHIM

      Assalamualaikum saya atas nama Rany anak dari bapak Bambang saya ingin berbagi cerita masalah penyakit yang di derita ayah saya, ayah saya sudah 5 tahun menderita penyakit aneh yang tidak masuk akal, bahkan ayah saya tidak aktif kerja selama 5 tahun gara gara penyakit yang di deritanya, singkat cerita suatu hari waktu itu saya bermain di rmh temen saya dan kebetulan saya ada waktu itu di saat proses pengobatan ibu temen saya lewat HP , percaya nda percaya subahana lah di hari itu juga mama temen saya langsung berjalan yang dulu'nya cuma duduk di kursi rodah selama 3 tahun,singkat cerita semua orang yang waktu itu menyaksikan pengobatan bapak kyai hj Malik lewat ponsel, betul betul kaget karena mama temen saya langsung berjalan setelah di sampaikan kepada hj Malik untuk berjalan,subahanallah, dan saya juga memberanikan diri meminta no hp bapak kyai hj malik, dan sesampainya saya di rmh saya juga memberanikan diri untuk menghubungi kyai hj Malik dan menyampaikan penyakit yang di derita ayah saya, dan setelah saya melakukan apa yang di perintahkan sama BPK kyai hj Malik, 1 jam kemudian Alhamdulillah bapak saya juga langsung sembuh dari penyakitnya lewat doa bapak kyai hj Malik kepada Allah subahanallah wataala ,Alhamdulillah berkat bantuan bpk ustad kyai hj Malik sekarang ayah saya sudah sembuh dari penyakit yang di deritanya selama 5 tahun, bagi saudara/i yang mau di bantu penyembuhan masalah penyakit gaib non gaib anda bisa konsultasi langsung kepada bapak kyai hj Malik no hp WA beliau 0823-5240-6469 semoga lewat bantuan beliau anda bisa terbebas dari penyakit anda. Terima kasih

      Delete
  2. Salam ustaz..mcm mana nk rawat sihir gila..terasa ubun di tarik2..boleh x sy rawat srndri

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Macam mana kalau perempuan bngun bngun tidur ada lebam yang bnyak sebelah belakang bahu kiri dan dia berasa..... Adakah dia terkena sihir....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam, tnda tnda gngguan pelesit, bca surah Al Kursi 7 x, 4 Qul 7x, surah Al Fatihah 7 x, amlkn blh jga di tiup pda segelas air sbgy penawar diri

      Delete
  5. Salam ustaz..bgmna nk ubt ye sekiranya terkena slh satu sihir diatas?mcm mna nk hbungi darussyifa utk dptkn pencerahan?hrp dibantu..terima kasih...

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum..sy pekeja salah satu kedai yg menjual air..pd pendapat sy sy rasa kedai ni telah disihir..sudah mencari yg pndai ubat..ttapi bile dah ok kdai ni org yg dengki tu buat lagy..mcm mane ni ustaz ...

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum..sy pekeja salah satu kedai yg menjual air..pd pendapat sy sy rasa kedai ni telah disihir..sudah mencari yg pndai ubat..ttapi bile dah ok kdai ni org yg dengki tu buat lagy..mcm mane ni ustaz ...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum ustaz. Bagaimana nk berubat macam sihir penutup. Sehinggakan org tak minat utk berkerja dgn saya. Banyak alasan.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum ustaz. Bagaimana nk berubat macam sihir penutup. Sehinggakan org tak minat utk berkerja dgn saya. Banyak alasan.

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum ustaz.boleh ka sihir di lakukan pada bulan puasa?

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum ustaz.boleh ka sihir di lakukan pada bulan puasa?

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum ustaz. Saya nk bertanya. Dah 2 minggu saya batuk.muntah2 dn kuar darah. Jadi cepat marah . Adakah itu salah 1 tanda terkena sihir ?

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum ustaz. Saya nk bertanya. Dah 2 minggu saya batuk.muntah2 dn kuar darah. Jadi cepat marah . Adakah itu salah 1 tanda terkena sihir ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam, cma mmberi cadangan, bca surah Al Qursy 7x, Al Fatihah 7 x, selawat 7 x 4 Qul 7 x, blh di bca pda segelas air dgn hjung jari tlnjuk di letakn sdikit dlm gelas air, mnum srta bramal dgn Surah surah trsebut msa slesai solah 5 waktu, waallaahuaalambisawab

      Delete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Ank prmpuan sy berusia 7tahun pernah masukkan bju dlm beg nk tggal kn rumah.ank kta x suka tggal di sini. Ank lelaki juga begitu berusia 9thun ckp perkara yang sama.anak2 memberontak suruh hantar ke kampung.ank yang kecil 3thun..pnah nampak benda x elok di bilik tidur sya.tu tutur kta x jelas lambat bercakap ank sya.dia menunjuk sesuatu di belakang sy dia. Nangis2 pergi peluk ayahnya.mlam yg sama ketika semua orang tgh tidur. Ank yang kecil mngigau2 terkejut . esok, nya dia demam.bgn pagi ada 2lebam d tagn ni kaki.suami sy juga turut sakit satu badan lemah sgt2.keadaan kami bertambah parah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan boleh emel detail ke darussyifabbst@gmail.com

      Delete
  16. Ank prmpuan sy berusia 7tahun pernah masukkan bju dlm beg nk tggal kn rumah.ank kta x suka tggal di sini. Ank lelaki juga begitu berusia 9thun ckp perkara yang sama.anak2 memberontak suruh hantar ke kampung.ank yang kecil 3thun..pnah nampak benda x elok di bilik tidur sya.tu tutur kta x jelas lambat bercakap ank sya.dia menunjuk sesuatu di belakang sy dia. Nangis2 pergi peluk ayahnya.mlam yg sama ketika semua orang tgh tidur. Ank yang kecil mngigau2 terkejut . esok, nya dia demam.bgn pagi ada 2lebam d tagn ni kaki.suami sy juga turut sakit satu badan lemah sgt2.keadaan kami bertambah parah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam, tnda tnda gangguan pelesit, bca ayat ruqyah srta sediakan sbldi air, masa mmbaca ltkkn jari tlunjuk niat, lps hbis ttup dgn selawat 7 x, air tdi di siram mula dari lawan jam kwsan dlm rumahhngga air hbis, waallaahuaalambisawab

      Delete
  17. Salam, ramainya org yg bmslh dlm sihir ni, klu dlu sy rasa malu nak ckp bl dah kena sihir n skrg bl dah tgk ramai org hadapi mslh ni brulah bukak mata sy utk bkongsi dgn org lain.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Salam.saya nak tnya mcm Cara nak mngubati sihir.bf sya tkena Shir dngn awek lama dia.dsbbkn dia dengki mlihat saya dngn bf dah nak bkahwin.tp skarang smuanya dh musnah.bf xsuka tngok saya.sya dh btnya kpda dukun,dukun tu bgtau dia dh tmkan shir prmpuan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. knpe jumpa
      dukun dan kenapa tak jumpa ustaz?

      Delete
    2. Salam boleh tak bantu saya? Saya n biras saya berfirasat tinggi yg kami diperbodohkan oleh keluaga mertua. Xpasti sape dalangnya tapi kami diperguna2kan dn dipukul2 oleh suami atas pekara tak masuk akal. Tlg sy urgent sgt.

      Delete
    3. Insyaallaah, baca Surah Yaassin Mubin 7 x, jari telunjuk dlm bekas air, niat, lps hbis bca selaeatan 7x, 4 Qul 7x, yakin semua dgn izin Allah SWT waallaahuallambisawab

      Delete
  21. assalamualaikum ustaz.nama sy lin.ibu sy selalu mengalami masalah sesak nafas lepas asar,perutnya mengeras,berisnya terasa seperti digigit pada malam hari,mengalami mimpi ngeri,tidak bermaya sehingga tidak mahu mandi,mengalami turun darah melebihi 15 hari dan darah tersebut sangat busuk.sy selalu terlihat kelibat lembaga seperti beruk yg amat besar berada di dalam rumah kami.adik2 dan sepupu pun selalu melihat lembaga tersebut.malah ibu sy selalu bermimpi ayah sy dtg membawa seorg bayi kecil serta merogol ibu sy.ibu dan ayah sudah lama bercerai.pada badan ibu sy selalu ada lebam di bahagian peha.adik2 sy juga selalu bergaduh berkaitan hal yg remeh.sy mohon bantuan ustaz bagai mana untuk memulihkn keadaan ibu sy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subhnaallaah, nmpk mcm kes saka, berubat dgn Ustaz yg brtauliah

      Delete
    2. apakah amalan yg boleh kita lakukan utk atasi saka..slepas buang saka..saka ada lagi..

      Delete
  22. Asssalamualaikum ustaz sy ingin berty adakah seseorang tu blh terkena sihir tanpa berlaku apa2 perubahan pada diri sendiri dan bagaimana kita hendak ketahui bahawa seseorg tu blh terkena gangguan pada mata kasar

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum ustaz..macam mana nak rawat sihir pemisah suami isteri.

    ReplyDelete
  24. Assalamuaalaikum ustaz,
    Sy dh bkawan dgn ramai org. Tapi ada shja halangan utk kejinjang pelamin.

    ReplyDelete
  25. salam ustaz kalau kit mimpi di datangi oleh lelaki seperti seorang ustaz dan lelaki tersebut memberi kita amaran untuk berhati2 kerana ada orang akan menghantar dan menanam baranh tidak baik kat halaman rumah.dan dia mgatakan yang akan menanam adalah org terdekat dgn saya.dan saya terus terjaga dri tidur saya melihat jam baru 1pagi

    ReplyDelete

  26. Assalamualaikum ustaz,semalam saya bermimpi 29/9/17 2 part dalam pukul 1pagi - 4:30pagi(terjaga)

    1)saya mimpi banjir dikawasan luar rumah pada paras kepala air penuh tapi saya berada dlm tembok yg selamat.saya nampak ayam mati(xda bulu ayam),masa air banjir dah surut saya nampak ular besar (mcm2 jenis ular) mati bergelimpangan dlm tanah selut..




    2)saya berjalan satu kawasan,kemudian nampak seorang gadis muda cantik(muka mcm sajat 😂😂 betul xtipu)duduk dekat tembok longkang sedang menyusukan bayi(lingkungan umur 2-3 bulan)..kemudian saya berhenti utk menyakat/melihat bayi yg perempuan tu tgh dukung..lepas tu perempuan tu pun bagi saya pegang(dlm keadaan saya angkat secara depan tetapi tidak mendukung bayi tersebut..saya terus ambil bayi tu bawa masuk dalam kereta..Ketika dlm Perjalanan (xtahu arah tujuan)kawan saya drive,saya dan adek perempuan(umur 12tahun) duduk sit belakang dgn bayi tersebut.. berhenti di kawasan gelap(tepi hutan )sbb kami bertiga rasa nk buang air kecil(ada toilet awam) saya tinggalkan bayi tu sorang2 dlm kereta..
    Bila saya dah keluar toilet saya tanya adek kenapa tinggal bayi tu sorang,lepastu saya lari nk p tengok bayi tu (takut jadi apa2 ) saya tengok bayi tu ok..lepas tu saya tinggal bayi tu dlm kereta sorg2 sebab nak p teman adek n kwn saya dekat toilet...(mimpi habis kat situ)....

    Pukul 4:30 pagi - lepas tu saya terjaga dlm keadaan badan saya bergerak sbb Tahan rasa nak terkencing..saya kejutkan nenek utk Teman turun ke bilik air ...saya tidur di bilik bawah plk sbb x berani nk tidur di tempat yg sama(teringat video ustz kazim pasal tafsiran 3mimpi,spya jgn tidur tempat yg sama stlh mimpi yg pelik2 )
    *Baru nk tido balik dlm pukul 4:45 pagi dengar tepi bilik luar rumah. mcm ada bunyi benda besar berseret (mcm bunyi tapak kaki besar jln berseret) saya buat xtahu(sambil baca ayat kursi/berzikir)terus lena...mintak ustaz bantu saya apa maksud mimpi yg saya lalui ??😇

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya seorang perawat islam. Jika perlu khidmat saya boleh wasap 0123779564

      Ariffin

      Delete
  27. Asalamualaikum uztaz...smua tanda2 sihir @ santau angin ad pada diri sy

    ReplyDelete
  28. Rumah pn dh mcm2 bau dn sy sllu mmpi yg bkn2..tkdg nmpk mcm lembaga hitam sdg brdiri

    ReplyDelete
  29. Assalammualaikum..saya nak bertanya ttg sihir yg menggunakan ank patung..mcm mn nak buat pemisah..sekarang nie kakak saya sedang buat rawatan di sarawak..tapi saya dapat tahu semakin teruk..saya dapat tahu..dia terkena buatan dari dua org yang berangsingan..satu lelaki dan 1 perempuan..dari ape yang saya tahu..pihak dari sana ada beritahu yang kakak saya sekejap berckap sendirian..dan sekejap dia akan pulih..dan tak ingat apa yang dia lakukan..macam mana saya nak buat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya seorang perawat islam. Jika perlu khidmat saya boleh wasap 0123779564

      Ariffin

      Delete
    2. Saya seorang perawat islam. Jika perlu khidmat saya boleh wasap 0123779564

      Ariffin

      Delete
    3. Saya seorang perawat islam. Jika perlu khidmat saya boleh wasap 0123779564

      Ariffin

      Delete
    4. Cuba hubungi/wasap pengamal perubatan ni, 0175978463,inshaa Allah dia bole bantu masalah en/cik

      Delete
  30. Assalam Ustaz! Saya tengok semua tanda sihir ada kena pada saya. Bagaimana mahu sembuh? Saya malu sangat dengan semua ni. Syirik nya lah semua ni. Ni no saya 017-3574122. Saya dengar ayat ruqyah setiap hari masih sama. Saya pergi berubat dengan ustaz pun masih sama. Saya dah rugi beratus ringgit tapi masih sama, saya dah amalkan bacaan quran pun masih sama. Bagaimana mahu sembuh atau terhindar dari semua ni? saya bukanlah orang yang pernah jumpa atau amalkan bomoh.

    ReplyDelete
  31. Selamat malam Ustaz.. Sy dan teman lelaki sudah lama kenal dlm 5tahun lebih. Sy dan teman lelaki selalu bergaduh, teman lelaki panas baran, hal kecil jd gaduh besar Walaupun bukan berkaitan dgn kami. Dia mahu berkahwin dgn sy, tetapi sy tidak setuju kerana takut selepas kawin nanti lagi teruk yg terjadi. Teman lelaki sy Mudah marah, sukar kawal emosi. Walauoun sy Bukan Muslim, pernah waktu dia marah sy suruh supaya dia beristighfar tapi dia Marah sy balik. Sy tidak tahu mcm mana lagi untuk sy bersabar dgn dia. Sy buntu.

    ReplyDelete
  32. MEMAKANKAN BAGAIMANA MENDAPATKAN SUAMI EX ATAU KEMAHIRAN EKAT? RAHARI LEBIH LANJUT DI SINI ADALAH PELUANG ANDA ANDA EMAIL YAKAYATEMPLE@GMAIL.COM ATAU PANGGIL +2347050270227 Saya GOT MINYAK DENGAN SPELL LOVE SANGAT KUASA.

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum ustaz...sy nk bertanya bagaimana nk tau betul ke kite terkena pelalau jodoh..

    ReplyDelete
  34. Salam, saya disihir santau oleh org terdekat dlm hidup saya akibat ingin merampas harta saya..skrg saya dah berubat dgn 2 ustaz, tp masih tidak nampak sebarang perubahan..

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum.. sy nk bertanya apakah maksud mimpi dipatuk oleh ular hitam?

    ReplyDelete
  36. salam..sy mengalami sakit gatal2 sluruh bdn hingga kaki..jari2 dan celah jari semua luka ada yg smpi berair dari awl kehamilan smpai skrg x baik2..pegi hsptal ubat x berkesan..brubat kg cakap kena buat org..tetapi sya nak kepastian jugak betul ker kena buat org?

    ReplyDelete
  37. Asalamualaikum ustaz mcm mna ye nk selesai kn kes sihir perdarahan... Slalu lepas je bersama mesti dtg haid.. Haid plk datang berbulan bulan,kalau xbersama xdtg haid dua tiga hari..lepas tu datang pulak haid..smpai darah rasa makin kurang..

    ReplyDelete
  38. Rumah saya ada membela binatang peliharaan iaitu kucing.. Kucing saya tidak pergi ke rumah orang , tapi kucing saya dah banyak yg mati secara tiba2 .. Tiba2 sakit dan meninggal.. Sehari seekor.. Adakah itu salah satu punca orang menghantar sihir atau santau??

    ReplyDelete
  39. DULU Ada Orang Sihir Saya Sehingga saya sakit tenat .... tapi mujurlah ada orang yang baik hati telah mengubat saya Sehingga sembuh.. pesan saya kalau nak berubat carilah orang yang betul tahu mengubat orang bukan menganiya nak duit kita saja..tapi tetap sama je...jangan percaya kalau orang itu minta duit semata mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Benar sekali. Berhati-hati dalam rawatan terutamanya rawatan komplimentari.

      Delete
    2. assalamualaikum sy wati sy nk tnya mcm nk rawat dri klu terkena sihir..

      Delete
  40. Salam nk ty..sy nk ty adakah sy terkena sihir..bangun dr tidur terus sakit perut hingga mggelepar..Cuba letak ubat sbb anggapan angin dlm perut..x jd..blkg xde pulak mcm mnyucuk angin.pastu perut xleh sentuh..xleh bgerak xleh jalan jd sakit..pegi klinik swasta dktr ckp apendik pecah..amik drh,scan & x-ray result semua ok..ape pndapat ustaz?

    ReplyDelete
  41. assalamualaikum ustaz.saya baru berumur 17 tahun tetapi saya kerap mengalami darah istihadoh.bagaimanakah cara untuk mengubatinya?saya takut yang saya telah terkena sihir

    ReplyDelete
  42. Rawatan pengasih ilmu hitam ilmu putih jarak jauh jarak dekat
    -suami/istri curang
    -tunang/kekasih berpaling hati
    -santau
    -minyak pengasih
    -pelaris niaga
    -pelet
    -pembenci
    -pemisah
    -pemikat
    -mandi bunga
    -buka aura
    Insha allah semua masalah bole selesai berkat ridho dan izin maha kuasa amin...


    ILMU SIHIR SANTAU
    ILMU SANTAU SIAM
    ILMU PEMIKAT POMPUAN
    RAJA BOMOH SEDUNIA
    SANTAU SUM POWER
    PELARIS DALAM TALIAN
    ILMU SANTAU M**I
    SANTAU ANGIN
    SANTAU TEPUK BANTAL
    SANTAU PATUNG
    SANTAU MAUT
    SANTAU DI KEDAH
    ILMU PENUNDUK
    ILMU PENGASIH
    MANDI BUNGA
    BUKA AURA

    Call WhatsApp. 082246311483

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  44. Assalamualaikum.saya mencari perawat yang boleh membuang wali/penjaga di badan pesakit, bahagian utama pesakit dikunci nak dipulihkan dengan segera.Lokasi Pasir Mas. Jika saudara tahu dimana tempat rawatan yang berkesan, tolong mesej alamat/tel.no.

    ReplyDelete
  45. Assalam walaikom ustaz.. Saya menjalankan perniagaan makanan,tetapi menurut pelanggan saya, bila mereka datang didapati warong Saya tutup.. sedangkan kami hanya tutup pada setiap Hari selasa sahaja.. banyak juga ayat dati surah yang kami amalkn tetapi pulih sementara sahaja.. apakan ikhtiar yg perlu Saya amalkan yang tidak menyalahi hukum.. Terima kasih

    ReplyDelete
  46. Sy mencari rakan niaga Di Johor Bahru didalam bidang TAKAFUL..terbukti berjaya Dan bebas kewangan juga masa 0197843581

    ReplyDelete
  47. Assalamualaikum. saya mencari rawatan di sekitar Kelantan.sebelum ini saya ada terambil rokok dan makanan pemberian jiran, selepas itu saya terasa sakit dan banyak gangguan berlaku dibahagian dada,perut dan muka.

    Ini email saya : tubuhsatu@gmail.com

    ReplyDelete
  48. KISAH CERITA AYAH SAYA SEMBUH BERKAT BANTUAN ABAH HJ MALIK IBRAHIM

    Assalamualaikum saya atas nama Rany anak dari bapak Bambang saya ingin berbagi cerita masalah penyakit yang di derita ayah saya, ayah saya sudah 5 tahun menderita penyakit aneh yang tidak masuk akal, bahkan ayah saya tidak aktif kerja selama 5 tahun gara gara penyakit yang di deritanya, singkat cerita suatu hari waktu itu saya bermain di rmh temen saya dan kebetulan saya ada waktu itu di saat proses pengobatan ibu temen saya lewat HP , percaya nda percaya subahana lah di hari itu juga mama temen saya langsung berjalan yang dulu'nya cuma duduk di kursi rodah selama 3 tahun,singkat cerita semua orang yang waktu itu menyaksikan pengobatan bapak kyai hj Malik lewat ponsel, betul betul kaget karena mama temen saya langsung berjalan setelah di sampaikan kepada hj Malik untuk berjalan,subahanallah, dan saya juga memberanikan diri meminta no hp bapak kyai hj malik, dan sesampainya saya di rmh saya juga memberanikan diri untuk menghubungi kyai hj Malik dan menyampaikan penyakit yang di derita ayah saya, dan setelah saya melakukan apa yang di perintahkan sama BPK kyai hj Malik, 1 jam kemudian Alhamdulillah bapak saya juga langsung sembuh dari penyakitnya lewat doa bapak kyai hj Malik kepada Allah subahanallah wataala ,Alhamdulillah berkat bantuan bpk ustad kyai hj Malik sekarang ayah saya sudah sembuh dari penyakit yang di deritanya selama 5 tahun, bagi saudara/i yang mau di bantu penyembuhan masalah penyakit gaib non gaib anda bisa konsultasi langsung kepada bapak kyai hj Malik no hp WA beliau 0823-5240-6469 semoga lewat bantuan beliau anda bisa terbebas dari penyakit anda. Terima kasih

    ReplyDelete
  49. KAMI SEGERA MEMBUTUHKAN DONOR GINJAL, DENGAN JUMLAH [$800,000USD,]{3.5crore}HUBUNGI KAMI SEKARANG UNTUK INFORMASI LEBIH LANJUT.Email jaslokhospital20@gmail.com} atau WHATSAPP kami sekarang,(+17013531601 ) Dr.Satish Satyanarayana, OF RS JASLOK INDIA. SAYA AMASPECIALIST DI ORGAN ORGAN, juga akan membeli dan menjual.TRANSPLANT JENIS ORGAN 0F Kami membutuhkan tanggapan mendesak Anda

    ReplyDelete

Powered by Blogger.